Fanfiction: Csak Sam (Shiver)

A blog nem a fanficeim kedvéért jött létre, de amíg a saját írásomon dolgozom, hozok mutatóba néhányat belőlük. Ezúttal egy Fodor Ákos-haiku ihletésére írt Shiver-fanfic következik (még novellának se nevezhető szösszenet), azaz Maggie Stiefvater könyvtrilógiájához íródott. A második és a harmadik kötet játszódik.

Maggie Stiefvaterről és a Mercy Falls farkasai-sorozatról (ismertebb nevén a Shiver-trilógia) a molyon találhattok bővebb információt. Aki esetleg nem ismeri, annak ajánlom, hogy ismerje meg, mert megéri! Nekem az egyik kedvencem, nem véletlen, hogy meg is ihletett. :)
A tovább mögött olvasható.

Csak Sam

Sam


A papírdarvak olyan lassan forogtak felettem a nyitott ablakon beszökő fuvallatban, mintha kedvük sem lenne a mozgáshoz. Éreztem, hogy a fejemben formálódni kezd az agyhártyagyulladásból rám maradt fájdalom, körbe-körbevibrált, egyre kisebb helyre koncentrálva magát. Fel akartam emelni a kezem, hogy megdörzsöljem a halántékomat, ahová végül befészkelte magát, de nekem sem volt kedvem a mozgáshoz.

Odakint szinte még tél volt. A fák meztelenek, az autók óvatosak, a farkasok többnyire farkasok.

Idebent a beáramló hideg összecsapott a padlóból felszálló meleggel és győzelemre állt – fáztam. Fáztam és fájt a fejem. A gyomrom ellenben nem rándult össze, a csontjaim jól érezték magukat a helyükön, és bár a hideg farkast ordított, én Sam maradtam. Csak Sam.

Hallottam, ahogy Cole motoz a szomszédos szobában. Nem a saját szobájában. Először arra gondoltam, hogy talán holnap meg kellene kérdeznem tőle, min ügyködik, aztán meg arra, hogy valószínűleg nem fogom. Valamibe belerúghatott, mert előbb puffanás hangja szűrődött át, majd egy káromkodásé, aztán még egyé. Magamban sóhajtottam. Kezdtem hozzászokni, hogy Cole St. Clair megfékezhetetlen szélviharként söpör végig a házon, az életén, az enyémen… Az általa keltett zaj azonban ráébresztett az idő múlására és arra a meglepően csendes csendre, ami körülvett. Úgy tűnt, Beck régi kazettája, amit mielőtt az ágyamra hanyatlottam volna, tettem be a lejátszóba, az „A” oldal végére ért. Grace nevetett volna a zenehallgatás ennyire kicsit sem praktikus módján, és rajtam, amiért élvezem, hogy mikor visszatekerek egy számot, a magnó berregő-kattogó hanggal végzi a dolgát. Pont olyan haszontalan, a történelemben hagyott hangkíséret volt ez, mint a vonatok zakatolása. A normális, mai életben az egyik zeneszámról a másikra lépés néma, akárcsak a tovarobogó mozdony. Én mégis szerettem mindkettőt: a kattogást és a zakatolást is. Emlékeztem, hogy Beckkel és Paullal egyszer megnéztünk egy régi filmet, régen játszódott és régen is forgatták, Paul pedig akkoriban rajongott ezekért. Én még kicsi voltam, és nem sokat értettem a történetből, de a fekete pályaudvar a fehér füsttel az eszembe vésődött, ahogy a kiguruló vonatok zabolátlan dübörgése is.

Fel kellett volna kelnem, és megfordítani a kazettát. Vagy be kellett volna csuknom az ablakot. Vagy lehunyni a szememet és aludni. Valamit csinálni. Képtelen voltam rá, ellenben egy dal ravaszul előosont valahonnan, de lusta voltam hozzá, hogy elkapjam. Csak ennyi maradt meg:

„Ott állsz a Vihar
Dobbanatlan Szívében.
Állsz. Állsz és mozgatsz.”[1]

Grace.

Felnyögtem, mert hirtelen annyira erős lett a hiánya, hogy az már fájt. A tompaságon, amelybe löktem magam, ő keresztülfurakodott, és ezer pillanat formájában most egyszerre az agyamba robbant. Sok egymásba gabalyodó, tökéletes pillanat kollázsa. Elvégre, ismertem be, attól, hogy valami szomorú, még lehet tökéletes… Grace, ahogy a kerti hintán ül és olvas. Grace, ahogy a Ferde Polcban végigsimít egy bőrkötet ráncos gerincén. Grace, ahogy az édességboltban mindent érez, és az orra kitágul, hogy befogadja az illatokat. Grace az íróasztal mögött, ahogy a ceruzája végét a fogához kocogtatja.  Grace, ahogy a szobám ajtajában áll, kipirult, lázas arccal, hátizsákkal a vállán. Grace, ahogy a karomban tartom. Grace. Grace. Grace.

A párna a fejem alá simult, és Grace illatú felhőbe vont. Ott volt mindenütt. A mandulaillat, a pézsma- és a földszag, a samponja orgonája… Grace távolléte Grace alakú nyomot hagyott a matracon.

„Hűlt helyén holmi
meleg mocorgás múltán
mélyebb a hideg.”[2]

Azt akartam, hogy itt legyen. Grace-illattal, Grace-alakban. De újabb nap telt el nélküle, és én még mindig nem bírtam elviselni a hiányát. Egymagam voltam. Egyedül. Csak Sam.


[1] Fodor Ákos
[2] Fodor Ákos

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése